Bosch avertizează industria auto să nu mizeze totul pe mașinile electrice. Criza de energie denotă că ar trebui să existe metode alternative.
Industria auto pare că se orientează din ce în ce mai mult către electromobilitate. Astfel, mașinile electrice devin din ce în ce mai populare, atât printre cumpărători, cât și printre producătorii auto. Cu toate acestea, criza resurselor din Europa ne demonstrează că nu este tocmai o idee bună să ne concentrăm pe o singură sursă de energie.
Șeful departamentului de mobilitate, Markus Heyn, avertizează producătorii auto să nu parieze tot ce au pe mașinile electrice. El dă ca exemplu criza de gaze naturale cu care Europa se confruntă. Criză cauzată de invazia Ucrainei de către Rusia.
„În prezent, vedem consecințele lipsei de gaz pentru Germania și Europa, deoarece am pregătit prea puține alternative”, a declarat Heyn, care este și membru al consiliului de administrație al companiei de piese auto. „În industria auto, ar trebui să folosim această ocazie pentru a ne întreba ce putem face dacă vreodată vor fi prea puține baterii”, avertizează Heyn.
El încurajează și adoptarea altor alternative la motoarele termice, inclusiv pilele de combustie cu hidrogen. „Toată lumea ar dori cu siguranță să vadă o alternativă la energia bateriei. Dar asta va exista doar dacă le vom pregăti în timp util.”
Infrastructura dezvoltată pentru camioanele care transportă mărfuri pe distanțe lungi ar putea fi „o coloană vertebrală pentru mașinile de pasageri”, a adăugat el.
Bateriile sunt unele dintre cele mai scumpe componente pe care le găsim în mașinile electrice. Chiar dacă am putut vedea evoluții constante ale tehnologie de fabricare, costul de producție crește. Obținerea de autonomii mai mari este o provocare pentru producătorii auto. O baterie mare oferă autonomie pe măsură, dar apare dezavantajul masei crescute.
În acest ritm, oare ar trebui să ne întrebăm dacă nu cumva mașinile electrice vor păși pe urmele celor cu motoare termice?
Sursa: Bloomberg